Thursday, July 26, 2012

sigh mood

- duduknye aku kat sini... renung diri sendiri...bulan puase bulan yang mulie bagi aku... tapi masih terbelenggu dengan anak-anak pikiran...

- walau aku talarat cemane skalipun..aku cube gagahkan diri.. ceriekan diri.. kenape lah saket aku maseh tak hilang... hilang sekejap.. datang balik... selagi aku bernafas..aku tetap nak berdiri macam orang lain.. kesukaran tidur pn jadi masalah gak pada aku.. its ok.. saket ke ape ke.. yang pasti aku xkan buat medical check up.... it'll kill my life..

- peluang....???? bile pikir pasal peluang... aku sebenarnye banyak peluang.. untuk jadi apa yang aku nak.. apa yang aku inginkan... tapi kebanyakan peluang tu aku terpaksa lepas.. mesti ada bende yang menghalang aku capai peluang aku... dan aku sentiase mengalah dengan peluang yang aku ade.. mungken aku tak ditakdirkan menebus peluang yang ade.. atau mungken dah tsedia peluang lain yang aku x sedar.. tak mengape.. aku terima jalan hidup... selagi aku mampu...

- faham..??? apa ada pade istilah faham... disalah ertikan.. buat banyak perkare yang timbulkan salah faham sampai orang takkan faham aku... itu sebagai contoh.. haha..susah mao explain ...yang pasti aku akan cube fahamkan keadaan yang boleh membuatkan orang selesa... :)

- mengalah...??? yer..aku mengaku.. aku banyak mengalah dalam hidup..sampaikan aku jadi lemah... mengalah yang tidak bertempat demi menjaga hati orang sekeliling.. demi menjaga keadaan yang stabil... banyak kelemahan aku sehinggakan aku perlu banyak mengalah pada keadaan dan situasi.. walau itu sume merugikan aku... pilihan yang aku ada.. peluang yang aku.. tapi aku terpaksa mengalah.. menghilangkan diri dari peluang... di atas sebab2 yang aku xmampu untuk teruskan... keputusannya..aku terpaksa mengalah walau minat perlu diketepikan... sehinggakan aku banyak memperbodohkan diri aku walau dalam sedar... tak mengapa..mungken peluang aku di waktu lain... yang pasti percaya pade ketentuan Allah S.W.t...
mungken keadaan aku sekarang yang membuatkan aku perlu banyak mengalah pada peluang... aku harap bile aku dapat berdiri sendiri.. aku dapat capai stiap apa yang aku nakkan dalam hidup.. perjalanan maseh jauh... yang pasti ..aku masih mengaku yang aku ini tetap anak seni...

No comments:

Post a Comment