Thursday, July 5, 2012

practical session in Istana Budaya



~ ha.. ini lah tempat aku praktikal... Istana Budaya KL... kat sini.. aku geng sekali dengan Ain loma, Nini and Adli... tapi Adli jer ditempatkan di bahagian teknikal.. n weolz lak berkhidmat di bahagian produksi bersama bos-bos yang hawt...- Pn Hanida, Kak Ieta, En. Suhaimi, Cik Ani, Indai, Abg Talib, Abg Khalid, Pak Abu, Kak Ros and lelain... tapi sume nama yang aku sebut ni jer yang weouls suke.. ada beberapa staf yang aku kureng.. siap ada panggilan memasing lagi... nak tao??? ha.. Dendang, Pingu and sape tah sorang lagi...

~ aku siyes seronok praktikal kat sini.. sebab dapat kenal ngan staf-staf yang sporting, bajet gud2 n watsoeva la.. tyme kitorang praktikal sini, leh dikatakan weoulz hawt jugak lah.. sebab selalu jadi perhatian staf-staf dalam IB ni.. xtao la..puji ke ngutuk ke ape ke..hahaha.. tapi kitorang biase wat hal sendiri jerk.. sampaikan ada staf-staf yang jeles ngan sifat mesra kitorang kat sini.. ade jerk bende yang xpuas hati.. pasal pesbuk pun leh bikin gaduh..aish.. macamlah aku ni x buat kerje.. pesbuk pesbuk gak..keje aku tetap jalan ok..! laenlah kerje terbengkalai... hahhaa.. bos weoulz pn okeh je..laie mao kecoh ka.. aish.menyirap lak hati den bile remind balik moment kat sana selama 2 bulan lebeyh...

~ time praktikal ni lah aku jadi close ngan Nini and Loma.. dorunk pun sekepala ngan aku..tintong... ada laie geng lain alif ngan Amir.. not bad la be frens ngn dorunk..even ade kenkadang bebajet gud2 kan.. tapi takat nk member2 aku memang xde hal la.. jenis open jerk..

~ ha.. ni Ninie.. kami sempat posing..sambil aku menggayakan rayban laki aku.. dia tengah snap pic ni .. ni time aku hanta makanan 4 his lunch.. sedeh tgh2 bulan dah xleh lunch sesame.. terpakse la jadi bini yang setia anta makanan kat sang somi.. ape2 pun tru msg, call or im chat pesbuk.. aku lah tukang beli n bawak p port dia keje.. takpelah..sambil2 lepas rindu.. xleh berenggang siket.. mesti rindu... hahhaa..padahal keje 1 bumbung jerk.. penangan cinta orang kate....

~ makcik ni lah yang selalu wat aku gelak kat opis.. ade jerk bende yang kami gusip2kan kat opis bersama.. tambah loma sorang laie... memang kami ni geng gile ah.. waktu keje pun boleh bantai p karoke la.. lunch jejauh la..shoping la.. smpai orang call nak suh wat keje..siap bagi alasan.. haha.. mmg sempoilah praktikal cenggini...

~ aku rasa pengalaman praktikal sini ok la... sebab aku dapat pengalaman menguruskan produksi teater yang dipersembah kat stage IB... so dari situ aku tau selok belok sistem pengurusan yang produksi kami handle.. leh cuci mata tengok pelakon..penari ..penyanyi..pemuzik.. hahhaa... tapi aku xpandang sangat pun.cume kenkadang jerk cuci mata.. haha..watpe nak pandang..ckup ler ngn adanye laki aku kat situ.. enough.. xmo gegatal pun..


~ ha.. ni tyme maulidur rasul... selendang ni aku rembat yang staf aku jerk.. kebetulan tyme tu dia cuti khas sebab keguguran.. kelam kabut weoulz bersiap..aku pun sewel da tau majlis agama.. nape lah lupe nak bawak tudung or shawl.. naseb selendang ni penyelamat...

~ best gak IB ni.. wat majlis2 cenggini.. mengeratkan silaturahim.. lepas abis majlis maulidur rasul..kitorang wat majlis makan-makan pulak.. mmg heaven ngan makanan la.. kejap ada pesta durian la.. press conference la ..( makan jugak ) perhimpunan staf-staf IB la.. sume ni bikin gemuk jerk..

~ actually kebanyakan staf-staf kerajaan ni memang leh kate makan gaji bute la... keje xde la sangat..ngular nye banyak.. ksian yang keje swasta..xkeje xde duet... kenelah keje keras.. cm kande aku... sabar ye syg.. namo merungut tau..

~ ha.. ni pulak time perform kat Laman Santai IB.. laman santai ni tempat di mana akan ada persembahan stiap hari sabtu..time ni ada la sesi jual-jual makanan.. so..ramai pengunjung datang makan n lepak sambil bersantai layan persembahan..

~ kitorang la 1st timer practical student yang perform sekali ngan artis budaya tao.. sume terkejut sebab seblum ni mana pernah budak2 praktikal wat show... kitorang mmg catit sjarah la.. haha.. menari pulak xleh blah... lagu La Obe... aku ni dahla kureng nari2 60 an ni..tapi xpe la..new xperience orang kate.. redahkan aje... ha.. ni jerk kowt yang aku leh share ngan uolz.. 


No comments:

Post a Comment