Wednesday, July 18, 2012

finishing school 2012

- finishing school kali ni dibuat di cherating, kuantan.. suria beach resort...dari 13-15 july 2012...

- actually.. aku lansung takde mood nak join prorgam ni... maybe sbb aku xhabes blaja laie kot.. sebab tu tade feel lansung.. tapi bile didesak hosmet2 ku... aku gagahkan diri jugak tuk join mende alah ni..

- siyes..aku rasa lansung xmenyesal join program ni... mood aku sangat happy d samping kwn2 yang selama hampir 6 taun bersame.. sejak dari diploma...

- aku rasa percutian sambil menimba ilmu ni sangat banyak memberi faedah pade aku.. time ni lah kami bergelak tawa bsama, wat teambuilding bersama.. bersukan bersama.. makan bersama.. sembang bersama.. berlatih bersama.. segalanye bersame.. n i love dat moments..

- lege dapat sebilik ngn mama n hans.. almaklom kami memang sekepale..n boleh menyundal bsame.. maksudnye.. leh enjoy our room without limit or any procedure.. memang best..sbb hans jenis punctual person.. n dia la penggerak pada aku n mama dalam menepati masa pade stiap kali aktiviti... at last group kami menang kumpulan terbaik sepanjang program.. mane x nye.. pagi2 kul 5 da kene kejut ngan hans.. kene p surau jemaah subuh n layankan tazkirah.. banyak input yang aku dapat..

- apa yang best lagi ialah para2 pensyarah pun turut enjoy bersame.. kami ibarat keluarga yang besar.. dari dalam bas lagi..kami dikecohkan dengan muzik n nyanyian..but smpai 1 masa tu.. kami sume senyap tido.. ha.. time tu la.. ada tukang snap gambor candid memasing tengah tido.. penat ka??? haha...

- masa aku banyak terisi ngan aktiviti yang da ditetapkan... penat memang xdinafikan..sangat penat.. but enjoy.. extremely enjoy wif all activities dat we've done.. without any complaining..


- ha.. sempena malam MPG.. weolz kena perform bagi setiap group kelas.. malangnya group teater hanya aku ngan kashfi.. tapi kami boleh combine wif management students.. luckily.. kami ada fir ngn ijal.. tanpa banyak songeh.. aku ngan kash sama2 pikir idea apa utk show malam tu..n kash decide mao biken monolog bersame dengan bantuan group management dalam bahagian muzik.. so aku ngn kash belatih siket2 je la.. as long as tao jalan cite n idea.. so kami bedalkan aje ats stage malam tu.. aku dengan watak mengandungkan ank haram... mencari bapak kepada anak ni... sehinggakan benci pada anak dlm kandungan.. n kash watak kepada anak tersebut.. yes..! cerite kami menarik perhatian semua.. n ada di kalangan mereka yang menonton tersentuh ngan cite kami.. walaupun kami lakukan sekadar spontan.. tapi mesej yang kami cuba sampaikan berjaya meresap dalam jiwa mereka yang menonton... yes..we've 4 dis acting... 

- ha ni salah satu gmbar yang kami snap.. ni la rakan2 serumah dari group resak n alam budiman... abang radhi, wan landak, apple, daus, ejat n syafiq wakil dari alam budiman's group.. manakala aina, lynn, bell, ajat, aku n zara wakil dari resak's group... kami memang always together sepanjang perjalanan degree di puncak..

- we're always together either watching movies.. prank birthday party, picnic, lepaking n watsoeve ler..

- ibarat keluarga.. siyes lain dari alam diploma.. mayb sebab memasing sudah mengenali sikap antara satu sama lain.. myb ada baik buruknye.. but still can get along... ni la kekuatan persahabatan.. actually dulu aku xclose sangat ngn they all.. myb sbb aku always b alone at home.. juz sit down in front of lappy wif my cyber world.. till i forget about relationships here.. but now.. i ve realize dat they all very important in my life actually.. its all about friendship...

- from left (aina, lynn, bell, me n ajat) ... teman serumah selame 3 taun... dalam tempoh ni aku mengenal erti persahabatan terdekat.. even dulu aku xclose wif them..

- actually...aku sayang sangat kat dorunk... masing2 punye pangai aku da boleh baca... pe'el n ragam masing2 da tau each other.. but we're still get along..tp maken lama maken sebati.. aku harap sgt persahabatan kami ni kekal selamanye.. walaupun masing2 dngn dunia memasing..hope dat we still can keep in touch tru tenet or gadget things... no matter what.. i will always love dem ..bukan senang nk cari pengganti diorang.... termasuk awa... apa2 pun.. i hope dat uolz will b succes in real world frens... kenangan sepanjang duduk bsama 3 taun.. bukan sekejap.. tapi lame.. mcm2 harungi bsame.. siyes aku sygkan psahabatn ni..

- dalam hepi2 spnjang program.. pada masa yang kosong..aku still sedeyh... sedeh dengan diri sendiri.. dengar lagu uitm pn..aku nanges... sebak dengan sijil finishing school.. aku masih di sini.. best tgk kengkawan majoriti nak grad.. but me..still akan berjuang kat sini.. perjuangan aku belum selesai...

- sampainye bas dalam puncak pdana.. weoulz memasing bepelukan bsalaman mitak maaf each other.. almaklom..masing2 nak berpisah..skali laie aku menanges.. sedih dengan perpisahan... sorang demi sorang akan tinggalkan aku kat sini.. ni sume silap aku... nak menyesal x gune..y pasti aku kene bersemangat bagi menghabiskan sisa ijazah ni... kwn2 plis doakan aku dapat berjaya abiskan.. love uolz..

No comments:

Post a Comment