Tuesday, September 10, 2013

Tentang sahabat...

- hey blog... terase rajin lak mao lepaking kat sini... yehaa... pictas di sebelah ni adalah antara sahabat-sahabat terdekat ngan aku...

- ada kak ayang kebau... mama ieta.. kak lela n xlupe pade ema dan adit.. n 4 ur information dorunk ni antara sahabat terdekat aku sekarang.. from them, i've learned about so many things about life.. n i've got many experiences that taught me about how to face life in de future.. n now i realise that life is not too easy for us..

- their experiences made me be more matured than before.. almklom dorunk lebey makan garam dari aku yang maseh mentah tentang hidup.. laen orang laen pengalaman hidup.. i mean masalah mereka yang tersendiri termasuk dengan masalah aku.. so kat sini juz wanna focus that ... its not about what problem is.. but how to handle all that without any grumbling...

- actually dari dorunk la.. aku cube menjadi yang terbaek dari yang terbaek.. even aku banyak kekurangan diri.. atleast aku cube.. cume nampak x nampak je la kan...

- especially thanks alot to my kak kebau.. kak ayang whose taught me many things... contoh nye ..dia da mengatasi masalah malas buat keje rumah.. malas masak...sentap always.. ah banyak lagi la.. since stay together with her.. aku berjaye cube lawan tahap kemalasan aku... n aku da cube belajar aktifkan diri di dapor.. kalo dulu..bab2 dapo aku paleng tak suke.. maybe sbb terlalu dmanjakan my mum.. sampai aku sendiri jadi malas n tak berminat.. but now.. aku realise yang aku da mule rajin ke dapor.. dengan seikhlas hati n tiada sebarang paksaan.. no one force me.. so.. aku skunk da terbiase da buat keje dapo.. n still in progress dalam sesi masak memasak..dan skrg..aku da suke masak..even tak reti.. takpe.. tanam dalam diri niat nak belajar kan.. so pelan-pelan ler...

- banyak kisah2 hidup mereka buat aku rasa maken kental dalam hidup.. diorang lagi lah... semua dah berumahtangga..kecuali aku je belom.. hehehe.. belum ade rezeki tuk rasa semua tu... diorang memaseng ada masalah rumahtangga.. berbeza bagi setiap pasangan.. ketabahan dorunk dalam handle semua tu..

- tengok kak lela... baru je kematian suami.. benteng arwah laki kak lela a.k.a member kitorang jugak.. meninggal dalam tidor.. dalam pada kasih syg antara arwah dan kak lela yang sangat kuat.. buat dia rasa sangat kehilangan.. weii..kalo aku di tempatnye skalipun..tah ape jadi la.. ade jugak aku bunuh diri join masuk kubur.. itu dah dipanggel keje gile.. so aku respek dia walau digelar balu sebab maseh tabah harungi hidup dengan anak-anak..

- tengok kak ayang tu... dugaan hidup dia pn boleh tahan hebat.. tapi dia cube berlagak cool.. n selalu membantu kawan-kawan dalam kesusahan.. dia banyak tolong aku... waktu aku kat puncak.. aku dapat rasa keikhlasan dia membantu aku.. n aku sangat-sangat hargai dia.. thanks kakakk.. :) even dia banyak membebel.. aku dah jadikan bebelan dia tu as my favourite food.. hahahhaa... tambah-tambah ngn kenakalan husna tu.. suka tgk gelagat husna even kenkadang rasa geram ngn prangai degil.. tapi stended la..budak kan..

- see ema n adit.. dorunk pn ada masalah sendiri.. tapi memasing tabah dalam handle masalah dorunk... so aku respect their life.. hurm... hope aku pun sama la.. tabah dalam harungi hidup aku yang xtau cemane rupa nye..allahuallam... so here.. sincerely.. i love them too much.. n i dun care even they hate me or didnt like my attitude..cuz im being what i am.. n this is me guys.. even dorunk tak suke aku..or buat2 suke je.. aku xkisah.. cume aku sayang diorang... sbgai kakak-kakaku.. ameen..moge mereka dimurahkan rezeki.. n tabah dalam redah kehidupan yang fana ni..

- thanks jugak to my syg en.pompak ku sayang.. sebab dia lah yang membawa aku pade diorang ni.. n disebabkan dia jugak lah.. aku cube berubah even perubahan aku dia xberapa nampak.. its okeh.. let me change it slowly syg..

No comments:

Post a Comment