Monday, July 11, 2011

sedetik...


~ hari ini aku merasakan hari2 aku tidak seperti selalu..kadang-kadang apa yang aku inginkan .. aku akan dapat... cuma ianya mengambil masa.. kdg2 juga apa yang aku inginkan .. mmg xkan dapat..sampai bila-bila.. adakah sampai aku mati??

~ entah la.. bergantung pada usaha aku selama ini... n bergantung pada ketentuan tuhan yang menetapkan qada dan qadar .. hati aku kdg2 memberontak.. ye la.. mcm orang lain.. aku juga mau bahagia seperti pasangan lain.. diambil berat n sebagainya.. tapi xpe.. aku dengan keadaan aku yang sekarang ni pun.. sudah memadai.. janji dapat bersama kawan kawan rapatku..dats enough kowt.. kalo aku dapat membahagiakan mereka..seolah-olah aku membahagiakan diri aku sendiri.

~ tapi tu la..kadang-kadang aku berpikiran jauh.. adakah akan berterusan tentang apa yang aku alami sebelum dan selama ini..haha.. uiks..tetiba aku rasa ingin mencari buku yang ditulis oleh Zahiril Azim yang bertajuk 'Bogel Menuju Tuhan'.. pergh.. tajuknya menarik minat minda aku..siyes.. aku nak dapatkan jugak buku tu.. aku tau.. hasil penulisannya.. dari ideologi dalaman dia sendiri... tapi camana caranya tuk aku dapatkan buku tu eh... hurmm ( pikir sejenak..)

~ Insya Allah 1 day.. aku akan dapat membacanya..sebab apa yang terkandung di dalam buku tersebut .. pasti puisi2 dan ayat2 yang bakal menyentuh sanubariku.. aku tau..anak anak seni yang aku kenal ni bukan sembarangan orang dan mereka2 ini pasti mengerti dalam maknanya tentang ilmu seni..

~ kenapa la aku pikir.. yang aku tidak boleh menjadi seperti mereka..adakah disebabkan aku tidak suka bersuara atau sebaliknya.. akal..pikiran..semua tu aku ada..sama dengan yang lain.. cuma cara aku..banyak memendam dari meluahkan..dan itulah penyebab di mana bekunya minda ku ini..dengan membuat banyak kajian dan bacaan serta analisis dari penulis lain..mereka juga adalah manusia dan insan biasa sama seperti aku..

~ tetapi mereka lebih jauh lagi berani dalam berhadapan dengan masyarakat..berhadapan dengan risiko berhadapan dengan media .. berhadapan dengan dunia luar..tentang apa yang diluahkan dan sebagainya..hari hari aku..kadang2 indah tapi kadang2 hambar..dan inilah..yang membuatkan aku mengalami pening kepala...dan rasa tidak tentu arah..

~ argh ..cakap sal pening.. kepalaku belah kiri sakit.. entah la.. mao mati ka.. haha..asyik sakit jerk..kejap sakit sana.. sakit situ.. sakit sini..sakit sana balik.. ah .. bersimpang siur jadinya..tp xpe.. bila aku sakit ..aku tau sebab apa...atau aku diturunkan bermacam dugaan dan masalah... Allah sengaja menurunkannya supaya aku kembali mengingatinya..

~ betapa sayangnya tuhan dengan kita.. cuma kita saja.. terlintas atau tidak tentang mesej ini.. kadang-kadang tuhan menguji kita macam2... sampaikan kita buntu sehinggakan tidak tahu bagaimana cara menyelesaikannya.. ah..and kita mesti kembali sujud pada yang Esa..selalai mana pun kita..dari dia kita datang.. pada dia kita pulang..

No comments:

Post a Comment